khaterate mina khaterate mina .

khaterate mina

قطعات گيربكس ارزان شد

قطعات گيربكس ارزان شد


تا نوروز بايرام و آخرين نفس سال 1402 و آماده شدن مردم براي سال نو، فرصت زيادي براي تعويض يا تعمير وسايل قديمي و فرسوده خود باقي نمانده است. به همين دليل است كه بسياري از افراد همين الان به فكر تعمير خودروي خود هستند و به تعميرگاه ها و تامين كنندگان قطعات خودرو مراجعه مي كنند. بنابراين بازرگاني خسروي با توجه به بازار و تقاضاي مردم براي قطعات خودرو به ويژه قطعات گيربكس خودرو در اين ايام از سال و با در نظر گرفتن افزايش قيمت قطعات خودرو اقدام به واردات قطعات گيربكس خودرو براي چاه شما مي كند. همشهريان عزيز آنجا باشيد.دستگاه هاي اتوماتيك حجم سنگيني دارند.

بياييد كمي در مورد انواع مبادلات صحبت كنيم


قبل از اينكه با مدل هاي مختلف گيربكس اتوماتيك آشنا شويم، اجازه دهيد كمي در مورد تعريف گيربكس صحبت كنيم. گيربكس قطعه اي است كه نيروي توليد شده توسط موتور را به چرخ هاي خودرو منتقل مي كند. گيربكس ها را مي توان به دو دسته اصلي مكانيكي و اتوماتيك تقسيم كرد. گيربكس هاي دستي به راننده نياز دارند كه پدال كلاچ را فشار داده و تعويض دنده را انتخاب كند. اما گيربكس هاي اتوماتيك بدون دخالت راننده به طور خودكار دنده ها را عوض مي كنند. هر دو نوع صرافي مزايا و معايب خود را دارند. به عنوان مثال، گيربكس هاي دستي كنترل بيشتري بر روي خودرو به راننده مي دهند، اما گيربكس هاي اتوماتيك از اجزاي مختلفي مانند ساعت با گيربكس اتوماتيك استفاده مي كنند كه رانندگي را راحت تر و راحت تر مي كند. در قسمت هاي آخر مجموعه اي از گيربكس هاي اتوماتيك را با هم خواهيم ديد.

گيربكس هاي سياره اي: اين نوع گيربكس از چندين چرخ دنده سياره اي تشكيل شده است كه با يكديگر هماهنگ شده و نسبت انتقال را تنظيم مي كنند. اين گيربكس ها معمولا داراي چهار تا شش دنده هستند و در بسياري از خودروهاي مدرن مورد استفاده قرار مي گيرند.

گيربكس هاي AMT: اين نوع گيربكس در واقع يك گيربكس دستي است كه از طريق يك سيستم الكترونيكي به طور خودكار دنده ها را تعويض مي كند. اين گيربكس ها معمولا پنج تا هفت دنده دارند و در برخي خودروهاي اقتصادي و اسپورت مورد استفاده قرار مي گيرند.

گيربكس هاي دو كلاچه DCT: اين نوع گيربكس از دو كلاچ مجزا تشكيل شده است كه يكي براي دنده هاي تك و ديگري براي دنده هاي دوبل استفاده مي شود. اين گيربكس ها با تعويض سريع دنده ها باعث افزايش شتاب و كارايي خودرو مي شوند. اين گيربكس ها معمولاً شش تا ده دنده دارند و در برخي خودروهاي لوكس و اسپرت استفاده مي شوند.

گيربكس AL4: گيربكس AL4 يك گيربكس چهار سرعته اتوماتيك است كه توسط رنو فرانسه توليد مي شود. اين گيربكس فرانسوي از سيستم مبدل گشتاور كنترل شده الكترونيكي استفاده مي كند. شيفتر AL4 تعويض دنده را روان و بدون لغزش مي كند. علاوه بر اين، گيربكس AL4 باعث صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي محيط زيست مي شود. اين گيربكس داراي سه حالت رانندگي، حالت عادي، حالت اسپرت و حالت زمستاني است. در حالت عادي، گيربكس به طور خودكار دنده ها را تعويض مي كند.

گيربكس CVT: گيربكس CVT يا سيستم انتقال اسب بخار متغير نوعي گيربكس خودرويي است كه به جاي دنده هاي خاص از قرقره و تسمه براي تغيير نسبت دنده استفاده مي كند. اين نوع گيربكس بدون نياز به دخالت دستي كاربر، سرعت و گشتاور موتور را به طور مداوم تنظيم مي كند. گيربكس CVT نسبت به ساير گيربكس ها مزايايي دارد. به عنوان مثال، اين گيربكس تضمين مي كند كه خودرو به طور مداوم كار مي كند و مصرف سوخت را كاهش مي دهد. علاوه بر اين، گيربكس CVT باعث مي شود كه سواري نرم تر و بدون ضربه باشد.

اگر به سلامت گيربكس خودروي خود اهميت مي دهيد، اين نكات را بدانيد


گيربكس اتوماتيك براي عملكرد بهينه و عمر طولاني نياز به نگهداري و تعميرات منظم دارد. براي مراقبت از گيربكس خودرو، مي توانيد:

به طور دوره اي سطح و كيفيت روغن گيربكس را بررسي كنيد و در صورت لزوم تعويض يا شارژ كنيد. روغن دنده بايد قرمز يا صورتي باشد و بوي سوختگي نداشته باشد. همچنين بايد از روغن مناسب با نوع گيربكس خود استفاده كنيد.

هنگام حركت خودرو از تعويض دنده خودداري كنيد. اين مي تواند باعث ساييدگي يا آسيب به كلاچ يا كارت كلاچ شود و بر عملكرد گيربكس تأثير بگذارد.

از رانندگي با سرعت زياد يا با سرعت زياد در شرايط نامناسب خودداري كنيد. اين مي تواند دما و فشار را در گيربكس افزايش دهد و روغن دنده را از بين ببرد.

كوه، برف، گل و لاي، سيل و غيره. هنگام رانندگي در محيط هاي خشن مانند. اين شرايط مي تواند باعث افزايش سايش يا از بين رفتن آب يا ذرات خارجي در گيربكس شده و عملكرد آن را كاهش دهد.

از رانندگي با بارهاي سنگين و روي قايق ها، كاروان ها و غيره، از يدك كشي وسايل سنگين خودداري كنيد. اين مي تواند فشار و دما را در گيربكس افزايش دهد و روغن گيربكس را از بين ببريد.

در فرودهاي طولاني يا شيب دار از دنده كم استفاده كنيد. اين مي تواند استفاده از ترمز را كاهش دهد و دما و فشار را در گيربكس كاهش دهد.

مطمئن شويد كه فواصل نگهداري گيربكس اتوماتيك را طبق دستورالعمل سازنده خودرو دنبال مي كنيد. اين كار مي تواند مشكلات احتمالي گيربكس را شناسايي و برطرف كند و عملكرد آن را بهبود بخشد.

 قطعات گيربكس ارزان شد

نشانه هايي كه بايد مراقب آنها بود


هميشه بايد مراقب علائم خرابي گيربكس اتوماتيك خودرو خود باشيد تا سلامت گيربكس و در نهايت وسيله نقليه خود را به خطر نيندازيد. در زير برخي از علائم خرابي گيربكس اتوماتيك آورده شده است.

لرزش، ضربه، مالش يا احساس صداي ناخوشايند هنگام تعويض دنده.

بوي سوختگي از سمت گيربكس.

انتقال از موقعيت خارج شده است.

تعويض دنده را روشن نكنيد يا حالت رانندگي را به تاخير نيندازيد.

چراغ را روشن كن

  كنترل موتور

علائم خرابي ساعت گيربكس اتوماتيك


در سيستم گيربكس خودروهاي با گيربكس اتوماتيك يكي از مهمترين قطعات ساعت دنده است. در واقع مي توان گفت ساعت گيربكس اتوماتيك مركز كنترل گيربكس اتوماتيك يك خودرو است. در زير چند علامت وجود دارد كه به شما هشدار مي دهد كه ساعت اتوماتيك ماشين شما خراب است و بايد قيمت ساعت اتوماتيك را بپردازيد و از فروشگاه معتبري مانند الو گيربكس ساعت اتوماتيك بخريد.

تعويض دنده نادرست، لغزنده يا خشن.

انتقال تغيير نمي كند.

بدون وزوز، غرغر يا ضربه زدن در دنده.

بوي سوختن

چراغ چك موتور روشن مي شود.

شايع ترين علل خرابي گيربكس اتوماتيك


دلايل و مشكلات متعددي باعث خرابي و آسيب گيربكس اتوماتيك خودرو مي شود كه بهتر است با آن ها آشنا شويد تا خداي ناكرده در صورت بروز مشكل در گيربكس خودرو، بدانيد كه علت آن چيست.

روغن دنده معيوب، كم يا كثيف است.

نشتي روغن دنده.

مشكلات سنسورها، شيرهاي برقي، لوله هاي خلاء يا توربين محرك.

فرسودگي، تغيير شكل يا خرابي اجزاي داخلي گيربكس مانند چرخ دنده ها، بلبرينگ ها، كلاچ ها، ياتاقان ها، مهره ها يا بوش ها.

تعويض دنده نادرست در گيربكس اتوماتيك

فروشگاه اينترنتي لوازم جانبي گيربكس اتوماتيك


همانطور كه گفته شد گروه بازرگاني خسروي با در نظر گرفتن نياز جامعه و با هدف تعديل قيمت گيربكس و كاهش هزينه هاي تعمير اقدام به واردات قطعات و لوازم يدكي گيربكس جديد و پر تيراژ نموده است. بنابراين اگر صاحب خودرويي با گيربكس اتوماتيك خارجي يا داخلي هستيد جاي نگراني نيست و كافي است براي خريد قطعات گيربكس اتوماتيك به فروشگاه بازرگاني خسروي يعني فروشگاه اينترنتي الو گيربكس مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۲:۵۲ توسط:mina jebeli موضوع: نظرات (0)